Samlingstråd för alla problem
Re: Samlingstråd för alla problem
Går inte att logga in i portalen nu.
Kom igång nu
Hej.
Jag har haft problem i nån vecka med att kanalerna hänger sig någon gång per minut. Drog ut strömmen under natten för att låta den vila och i morse när jag skulle sätta igång allt så kom hände det inget när portalen skulle laddas upp. Antingen så laddar den upp kanalerna eller så brukar jag få ett felmeddelande men allting är istället helt svart. Har en Mag 256
Jag har haft problem i nån vecka med att kanalerna hänger sig någon gång per minut. Drog ut strömmen under natten för att låta den vila och i morse när jag skulle sätta igång allt så kom hände det inget när portalen skulle laddas upp. Antingen så laddar den upp kanalerna eller så brukar jag få ett felmeddelande men allting är istället helt svart. Har en Mag 256
När det laggar så som du säger så är det oftast problem med seg internet.flutrik skrev: ↑lör feb 22, 2020 9:58 am Hej.
Vi har en felsökningsguide på sidan som kan följa steg för steg.
De kan vara DNS också.
Jag har tidigare haft Telia adsl men har nu skaffat Bahnhof fiber 1000/10. Men kanalerna fryser och hackar. Aldrig haft det problemet förut. Är det banhof som är problemet, kan jag lösa det på nått sätt i routern?
Det finns en tråd om bahnhof i forumet. Kolla den
Du sa att det funkade med Telia ADSL men inte med Bahnhof fiber.
Någonting märkligt måste de vara med Bahnhof isåfall.
Du kan testa köra ett bredbandstest i din enhet och kolla resultatet där.
-
Har för närvarande stora problem med dreamhost, hackar startar om etc, har försökt med allt ändrat DNS startat om routern flera gånger startat om S412 etc det tar jätte lång tid innan kanalerna laddas, vill bara fråga, finns det problem, hade det förra månaden också, då jag fick info att mitt konto hade gått ut, men jag har ett års abonement, så den tar först slut i Dec 2020