Samlingstråd för alla problem

Här hittar du trådar om nyheter, driftstörningar, felsökning, instruktioner etc.
Du hittar även guide hur din Dashboard fungerar, hur du ansöker om ett gratis provkonto.
Admin
Site Admin

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av Admin »

leacim60 skrev: tor jun 11, 2020 12:51 pm
Admin skrev: tis jun 09, 2020 11:31 am
leacim60 skrev: tis jun 09, 2020 10:11 am Feedback från nästan 15 st användare:
Dreamhost IPTV TV-kanaler fungerar bättre idag även med HD/FHD så de flesta är nöjda. VOD verkar inte fungera alls fortfarande vilket många tycker det är jobbigt eftersom många tittar på serier och filmer där.
FRÅGOR: (från min släkt och vänner)
När kommer VOD igång igen?
Får man extra bonusdagar så länge VOD inte fungerar?
Måste alla begära sina bonusdagar via sin egen Dreamhost Daschboard för att få bonusdagarna?
Tack :-)
Jag har fått info från teknikerna att inom några dagar så beräknas allting fungera som vanligt igen.
Extra dagar kan du få redan nu via din dashboard.
Vi har i nuläget räknat ut att varje medlem får 10 dagar gratis.
Hej Admin!

Nu har det gått 8 dygn utan att VOD har fungerat och min släkt och vänner (mellan 10 -15 stycken) som tittar mycket via just det undrar när det ska börja fungera igen?
Ni har sagt: Citat
"Senast Uppdaterad: 10 Juni
Vi har Ingen Driftstörning!

VoD kommer snart tillbaka." Slut citat.

Ingen Driftstörning? VOD fungerar ju inte... Det kallar jag för en driftstörning....

Hoppas ni får igång VOD snart.

Mvh Micke
Hej
När vi säger driftstörning så snackar vi om IPTV.
Det står ju klart och tydligt att VOD just nu inte fungerar.
Vi har i dagsläget ingen datum på när det fungerar igen.
Du behöver inte citera vartenda grej vi skriver ut. Sen kan de vara bra om du håller dig till ett ställe.
Du skriver här, via mail och även i dashboard och det skapar ingenting annat än förvirring.
Admin
Site Admin

Inlägg av Admin »

leacim60 skrev: tor jun 11, 2020 1:38 pm
Admin skrev: tor jun 11, 2020 1:19 pm
leacim60 skrev: tor jun 11, 2020 12:51 pm

Hej Admin!

Nu har det gått 8 dygn utan att VOD har fungerat och min släkt och vänner (mellan 10 -15 stycken) som tittar mycket via just det undrar när det ska börja fungera igen?
Ni har sagt: Citat
"Senast Uppdaterad: 10 Juni
Vi har Ingen Driftstörning!

VoD kommer snart tillbaka." Slut citat.

Ingen Driftstörning? VOD fungerar ju inte... Det kallar jag för en driftstörning....

Hoppas ni får igång VOD snart.

Mvh Micke
Hej
När vi säger driftstörning så snackar vi om IPTV.
Det står ju klart och tydligt att VOD just nu inte fungerar.
Vi har i dagsläget ingen datum på när det fungerar igen.
Du behöver inte citera vartenda grej vi skriver ut. Sen kan de vara bra om du håller dig till ett ställe.
Du skriver här, via mail och även i dashboard och det skapar ingenting annat än förvirring.
Hej Admin!

Ni har 3 stycken vägar in till er (vad jag vet) där man kan ställa frågor till er. Varför kan man inte använda dom då?

Dreamhost IPTV-tjänst innehåller ju Live TV-kanaler och Video on Demand!
Video on Demand (VoD) är det som jag och nästan alla av min släkt och vänner använder mycket som jag rekommenderat er IPTV-tjänst ( LiveTV-kanaler och VoD) som ni ju gör reklam för på er hemsida!
Dreamhost/Admin har ju sagt att vi ska använda Daschboard i första hand... Hur ska ni ha det? Jag använder Daschboard när det gäller saker som bara har med er och mig att göra.. Är det OK? Eller ska jag ta allt här via det öppna Forumet?
Nu har det varit driftstörningar på det ni gör reklam för i 8 dygn vilket skulle innebära 16 dagars Bonusdagar som ni sagt via Daschboarden....
Hur ska det bli? Undrar mina snart 15 stycken släkt och vänner?

Mvh
Micke
Du får självklart använda alla tre platser. Vad jag menar är att när vi ändå har en konversation nån annanstans så kan vi lika bra ta det där, annars blir det förvirrande för oss då någon annan kanske besvarar dig och inte vet längre vad vi pratat om tidigare.
Hur som helst, nu är vi här och jag har förstått din och dina släktingars fråga.
Jag har ställt frågan till tekniker om när VOD kan komma tillbaka och svaret jag har just nu är att dom beräknas vara online igen under nästa vecka.

Vi har tagit de beslutet att kompensera 10 dagar till våra kunder, sedan förstår jag om du kanske inte blir nöjd med det, men det är ingenting jag kan förändra tyvärr.
När man ger sig in på Pirat tv så måste man vara medveten om att allting kan egentligen hända.
Vi har flera andra leverantörer som valt att bomma igen och stänga av alla deras kunders konton utan kompensering på en enda krona.
Vi försöker ändå göra så gott vi kan, och vi hoppas ni kan ha överseende med det.
Tack för ditt tålamod :-)
Admin
Site Admin

Inlägg av Admin »

Var nånstans har jag hotat med att stänga av någons konto?
Admin
Site Admin

Inlägg av Admin »

Låt denna tråd vara för driftstörningar.
Vill du diskutera dina privat kompensation eller missnöje. Maila [email protected]
Admin
Site Admin

Inlägg av Admin »

leacim60 skrev: tor jun 11, 2020 7:19 pm
Admin skrev: tor jun 11, 2020 7:03 pm Var nånstans har jag hotat med att stänga av någons konto?
Hej Admin!
Jag citerar
"När man ger sig in på Pirat tv så måste man vara medveten om att allting kan egentligen hända.
Vi har flera andra leverantörer som valt att bomma igen och stänga av alla deras kunders konton utan kompensering på en enda krona.
Vi försöker ändå göra så gott vi kan, och vi hoppas ni kan ha överseende med det." Slut citat.....
Det där är inte hot.
Det där är fakta. Leverantörer får sina servrar stängda och då drabbas allihopa, både leverantör och kund.
Admin
Site Admin

Inlägg av Admin »

Skicka ett mail då detta börjar handla om nått helt annat nu.
Vi vet att VoD inte funkar nu.
Allt annat kan du maila om
Jaboka

Inlägg av Jaboka »

Någon annan som tappade epg för någon dag sen? (Formula Z8) :roll:
Admin
Site Admin

Inlägg av Admin »

Jaboka skrev: fre jun 12, 2020 4:50 am Någon annan som tappade epg för någon dag sen? (Formula Z8) :roll:
Jag kollar upp det, återkommer med svar!
Admin
Site Admin

Inlägg av Admin »

För dig som inte kommer in på din Portal, läs här:

https://www.dreamhost.live/forum/viewtopic.php?f=3&t=5
aaa426

Inlägg av aaa426 »

Dplay 2 och Dplay 3 har samma match igång. HIF - Varberg fattas, fixa gärna snarast!!
Skriv svar