Samlingstråd för alla problem

Här hittar du trådar om nyheter, driftstörningar, felsökning, instruktioner etc.
Du hittar även guide hur din Dashboard fungerar, hur du ansöker om ett gratis provkonto.
Pivo73

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av Pivo73 »

aaa426 skrev: mån jun 15, 2020 6:52 pm Dplay 2 och Dplay 3 har samma match igång. HIF - Varberg fattas, fixa gärna snarast!!
Hammarby-Östersund fattades igår
tobthu

Inlägg av tobthu »

Såg att en annan användare skrev för tre dagar sen att han hade tappat epg på z8. Samma här. Inte varit med sen ni fick igång allt den 11e.
Något tips vad jag kan göra?
Tack på förhand.
Jaboka

Inlägg av Jaboka »

Admin skrev: fre jun 12, 2020 10:31 pm
Jaboka skrev: fre jun 12, 2020 4:50 am Någon annan som tappade epg för någon dag sen? (Formula Z8) :roll:
Jag kollar upp det, återkommer med svar!
Ping
Admin
Site Admin

Inlägg av Admin »

Enligt tekniker kommer EGP problemet vara löst imorgon eller dom närmaste dagarna.
leacim60

Inlägg av leacim60 »

Funkar inte att logga in till Daschboard!?
Jaboka

Inlägg av Jaboka »

Admin skrev: tis jun 16, 2020 12:27 pm Enligt tekniker kommer EGP problemet vara löst imorgon eller dom närmaste dagarna.
Kom en dag sen borta igen sen förra veckan.
Tror den funkade typ en dag..
Rune Röjsåg

Epg och seg Box

Inlägg av Rune Röjsåg »

Hej
En dum fråga. Min EPG strular lite. Ligger lite efter i tid och ibland försvinner helt. När jag loggar in på dashboard så går det där att ladda ner svensk EPG. Vart ska den laddas ner? Hur gör man för att ladda ner dessa? Det finns två olika. Ge gärna utförlig instruktion

Min nästa fråga eller reflektion är att min box funkat klockrent tidigare. Men nu så när jag bläddrar i kanallistan så försvinner listan och det står laddas. Backar jag ut igen 3-5 gånger så funkar det. Men sen kommer det tillbaka igen. Samma händer oavsett vart jag är dvs kanallista andra länder, tv-serier,filmer Hur fixar jag det? Med vänlig hälsning, Rune
Admin
Site Admin

Re: Epg och seg Box

Inlägg av Admin »

Rune Röjsåg skrev: tor jun 25, 2020 11:45 am Hej
En dum fråga. Min EPG strular lite. Ligger lite efter i tid och ibland försvinner helt. När jag loggar in på dashboard så går det där att ladda ner svensk EPG. Vart ska den laddas ner? Hur gör man för att ladda ner dessa? Det finns två olika. Ge gärna utförlig instruktion

Min nästa fråga eller reflektion är att min box funkat klockrent tidigare. Men nu så när jag bläddrar i kanallistan så försvinner listan och det står laddas. Backar jag ut igen 3-5 gånger så funkar det. Men sen kommer det tillbaka igen. Samma händer oavsett vart jag är dvs kanallista andra länder, tv-serier,filmer Hur fixar jag det? Med vänlig hälsning, Rune
Svårt och veta när du inte nämner vilken box du ens kör :-)
Rune Röjsåg

Re: Epg och seg Box

Inlägg av Rune Röjsåg »

Admin skrev: fre jun 26, 2020 12:42 am
Rune Röjsåg skrev: tor jun 25, 2020 11:45 am Hej

Svårt och veta när du inte nämner vilken box du ens kör :-)

Uppdatering: Jag har en S 410 box. Jag drog ur sladden å startade om ett par gånger och då blev den vassare. Ännu kan den ibland fastna och ladda när man bläddrar i kanallistan. Men 95% bättre än tidigare. Och det är acceptabelt.

Däremot är jag nyfiken på hur man laddar ner Epg och hur man gör steg för steg.

Mvh Rune
Admin
Site Admin

Inlägg av Admin »

1. EPG är mjukvarubaserad hos tvip, bara avvakta så kommer de snart tillbaka.

2. Testa din internet hastighet när detta händer och ta bort länder från din dashboard som du inte tittar på.
Skriv svar