Samlingstråd för alla problem
Re: Samlingstråd för alla problem
Vilken app använder du?
Testa via VLC I datorn och se om problemet kvarstår.
Länk för det finns I din dashboard.
Testa via VLC I datorn och se om problemet kvarstår.
Länk för det finns I din dashboard.
Jag kör Smart STB och SET IPTV på TVn.
Testade vid datorn nyss. Rambo Last Blood (2019, 4K) hackar. Även nån Spiderman som jag testade. Sen hittade jag en film som flöt på, Late night (2019, 4K). Den funkar bra på TVn också. Så det är skumt.
Har du själv testat Rambo-filmen?
Testade vid datorn nyss. Rambo Last Blood (2019, 4K) hackar. Även nån Spiderman som jag testade. Sen hittade jag en film som flöt på, Late night (2019, 4K). Den funkar bra på TVn också. Så det är skumt.
Har du själv testat Rambo-filmen?
Kör ett test på datorn. Vad får du för hastighet mot Holland?
148 Mbps, 23 ms
Det ska räcka men jag kollar på detta, annars lägger jag in en felanmälan på det.
Sky Sport Golf visar en stillbild.
Eurosport 1 UK har extremt dålig ljudsynk (ljudet ligger typ 10 sekunder fel)
Eurosport 1 UK har extremt dålig ljudsynk (ljudet ligger typ 10 sekunder fel)
Nu har Sky Sport Golf rörlig bild, men ljudet ligger typ 10 sekunder fel.
Hej.
Jag har en TVIP som har fungerat alldeles utmärkt fram till nu.
Jag flyttade till en ny adress för en vecka sedan, och sedan dess fungerar det inte eftersom TVIP:n inte låter mig konfigurera om nätverket (wi-fi).
Den laddar fram till "Application loading error. Please, check network connection and portal URL".
"Reload page" "Restart portal" har jag att välja på, men boxen svarar inte på fjärrkontrollen. Det är som att den har hängt sig. Jag kan inte heller stänga av boxen med fjärrkontrollen, utan enbart genom att dra ut sladden till boxen.
Fjärrkontrollen är det inget fel på då jag fortfarande kan sätta igång TV:n med den.
Någon som har en idé vad jag kan göra? Jag har provat att sätta in en nätverkssladd direkt i boxen i förhoppning att den skulle hinna självkonfigurera internet innan den kom fram till "Application loading error", men det händer bara samma sak som innan.
Jag har en TVIP som har fungerat alldeles utmärkt fram till nu.
Jag flyttade till en ny adress för en vecka sedan, och sedan dess fungerar det inte eftersom TVIP:n inte låter mig konfigurera om nätverket (wi-fi).
Den laddar fram till "Application loading error. Please, check network connection and portal URL".
"Reload page" "Restart portal" har jag att välja på, men boxen svarar inte på fjärrkontrollen. Det är som att den har hängt sig. Jag kan inte heller stänga av boxen med fjärrkontrollen, utan enbart genom att dra ut sladden till boxen.
Fjärrkontrollen är det inget fel på då jag fortfarande kan sätta igång TV:n med den.
Någon som har en idé vad jag kan göra? Jag har provat att sätta in en nätverkssladd direkt i boxen i förhoppning att den skulle hinna självkonfigurera internet innan den kom fram till "Application loading error", men det händer bara samma sak som innan.
De finns en tråd i tvip som handlar om kontrollen.
Programmera om den så skall det funka.
Programmera om den så skall det funka.